Sport.pl

Lech Poznań odciągał dzieci od komputera. Popularyzację promowania sportu wznowi w przyszłym roku

Tegorocznae dycja akcji "Lech na Landach" właśnie się zakończyła. Lechici podczas spotkań z kibicami starali się promować zdrowy tryb życia i zachęcali do aktywności ruchowej. - Promowanie sportu i edukacja, szczególnie dzieci i młodzieży to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności - mówi Wojciech Terpiłowski, kierownik promocji i reklamy w "Kolejorzu".
Niedawny wyjazd do Kościana był ostatnim przystankiem w tegorocznej edycji akcji "Lech na Landach", podczas której lechici i pracownicy klubu odwiedzali kibiców "Kolejorza" spoza Poznania. W tym roku tematem przewodnim wyjazdów była promocja zdrowego stylu życia zarówno wśród dzieci jak i dorosłych. Spadek aktywności oraz rosnąca otyłość wśród młodzieży szkolnej stanowi bardzo istotny problem dzisiejszego społeczeństwa i wykazują to kolejne badania. Ostatnie dane Instytutu Żywności i Żywienia pokazują, że aż 20% uczniów szkół podstawowych i gimnazjów cierpi na nadwagę. Powód? Przede wszystkim zła dieta i unikanie zajęć wychowania fizycznego.

Lech stara się przeciwdziałać tej tendencji nie tylko wychowując kolejnych piłkarzy w swojej akademii, ale promując samą ideę zdrowego stylu życia. Podczas akcji "Lech na Landach" piłkarze i trenerzy Lech Poznań Football Academy prowadzili wspólne treningi dla dzieci. W zajęciach brała udział też dietetyczka, która doradzała w kwestiach zdrowego odżywiania, a chętni mogli zbadać poziom swojej tkanki tłuszczowej. - Promowanie sportu i edukacja, szczególnie dzieci i młodzieży to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. W tym roku podczas akcji Lech na Landach namawialiśmy rodziców i dzieci do tego aby wychodzili z domu, ruszali się i żyli zdrowiej. Gra w piłkę to naszym zdaniem najprostszy na to sposób - mówi Wojciech Terpiłowski, kierownik promocji i reklamy "Kolejorza". 

Kibice mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia m.in. z Darko Jevticiem, Szymonem Pawłowskim czy Kebbą Ceesayem. - W całej Wielkopolsce mieszka wielu sympatyków Kolejorza, z którymi spotykamy się od kilku lat. Dotychczas byliśmy między innymi w Śremie, Krzyżu, Nowym Tomyślu, a w ostatnich miesiącach w Szamotułach i Kościanie. Cieszymy się, że możemy w ten sposób budować dobre relacje z fanami Lecha - tłumaczy rzecznik klubu, Łukasz Borowicz.

Piknik, który odbył się 13 listopada w Kościanie cieszył się szczególnie dużym zainteresowaniem publiczności, która pomimo jesiennej aury i szybko zapadających ciemności licznie pojawiła się na murawie Stadionu Miejskiego. Wydarzenie, oprócz sportowego, miało również wymiar charytatywny. Dennis Thomalla wręczył przedstawicielowi Ośrodka Rehabilitacyjnego w Kościanie koszulkę Kolejorza opatrzoną podpisami całej drużyny. Trykot zostanie zlicytowany, a dochód z aukcji wesprze siedmiomiesięcznego Nikodema, podopiecznego miejscowej instytucji. Rodzice chłopca gromadzą środki na operację serca, która zimą ma się odbyć w niemieckim Munster.

Kolejna edycja projektu "Lech na Landach" rozpocznie się wiosną przyszłego roku.

Więcej o:
Skomentuj:
Lech Poznań odciągał dzieci od komputera. Popularyzację promowania sportu wznowi w przyszłym roku
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX