Lech Poznań ma nowego sponsora? Znów firma bukmacherska

Bukmacherska firma STS ma zostać nowym strategicznym sponsorem Lecha Poznań. Klub sprzeda jej najbardziej eksponowane miejsce na koszulkach piłkarzy wicelidera ekstraklasy.
Informacje o tym, że to właśnie STS zostanie nowym sponsorem Lecha, pojawiły się w poniedziałek wieczorem na forum kibiców Lecha. Podał je tam szef stowarzyszenia Wiara Lecha Krzysztof Markowicz, ps. Litar. Rano Paweł Rabantek, specjalista do spraw komunikacji w firmie STS, po chwili ciszy powiedział nam tylko: - Nie mogę skomentować tej informacji.

W południe przedstawiciel STS skontaktował się z nami jeszcze raz. - Potwierdzam, że prowadzimy negocjacje z Lechem Poznań na temat sponsoringu strategicznego. Jeśli zakończą się one podpisaniem umowy, logo STS znajdzie się na koszulkach piłkarzy - powiedział Paweł Rabantek. Fakt prowadzenia negocjacji potwierdził też Lech. "W nawiązaniu do wtorkowych doniesień medialnych, zarząd KKS Lech Poznań oświadcza, że prowadzi rozmowy między innymi z firmą Star-Typ Sport, legalnym polskim bukmacherem. Negocjacje dotyczą sponsoringu strategicznego, co wiąże się również z pojawieniem logotypu firmy na klubowych koszulkach" - komunikat takiej treści pojawił się w południe na stronie klubu.

STS to zarejestrowana w Katowicach firma bukmacherska, swoją działalność prowadzi na podstawie decyzji polskiego Ministerstwa Finansów. To odróżnia ją od wielu zagranicznych firm bukmacherskich, które zarejestrowane były za granicą. Ustawa hazardowa z 2009 r. znacznie ograniczyła ich działalność w Polsce i spowodowała, że Lech Poznań musiał wówczas rozwiązać umowę ze swoim dotychczasowym sponsorem strategicznym, firmą BetClic. Później, do końca ostatniego sezonu, na koszulkach piłkarzy Lecha reklamowała się odzieżowa firma s.Oliver. W tym sezonie ligowym Lech reklamuje społeczną akcję Wygrajzycie.pl

Nowy sponsor Lecha - według nieoficjalnych informacji - za miejsce na koszulkach zapłaci 2,5 mln zł za sezon. Firma STS nie wykupi nazwy stadionu przy ul. Bułgarskiej.