Sport.pl

Ranking medialności polskich klubów: Lech i Warta wysoko

Lech Poznań zajmuje czwarte miejsce w ekstraklasie, a Warta Poznań trzecie w pierwszej lidze w rankingu medialności polskich klubów piłkarskich przygotowanym przez ?Press-Service Monitoring Mediów?.
Opublikowany przez Press Service aktualny raport "Polska Piłka" dotyczy października tego roku. Bierze pod uwagę liczbę publikacji prasowych i internetowych na temat polskich klubów. Z raportu wynika, że we wspomnianym miesiącu ukazały się 2324 artykuły na temat Kolejorza (1037 w prasie i 1287 w Internecie). Daje to Lechowi czwarte miejsce w ekstraklasie, to samo co w poprzednim rankingu, mimo że liczba publikacji na temat lechitów jest wyższa niż we wrześniu. Klub z Bułgarskiej przegrywa w rankingu z Legią Warszawa (2479 artykułów), Wisłą Kraków (2408) i Śląskiem Wrocław (2387). Lech jest natomiast drugi w tabeli obecności na pierwszych stronach gazet. Artykułów na jego temat było tam 49, a na temat lidera, Lechii Gdańsk - tylko jeden więcej.

Ciekawie wygląda "wycena" tych publikacji, ujęta w zestawieniu tzw. ekwiwalentu reklamowego. Pokazuje on, ile klub musiałby wydać na reklamę o tej samej powierzchni w tym samym miejscu na stronie danej gazety. Okazuje się, że przy tej liczbie publikacji, Lech musiałby zapłacić za taką obecność w mediach prawie 12,75 mln zł.

Blisko 6,8 mln zł warte są z kolei publikacje na temat Warty Poznań. Zieloni są w rankingu klubów pierwszej ligi na trzecim miejscu z liczbą 937 artykułów. Przegrywają wyraźnie z Cracovią i nieznacznie z Flotą Świnoujście.

Legia wraca na pierwsze miejsce

Więcej o: