Lech Poznań nie jest już tak medialny. Warta Poznań także nie

Na trzecie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów spadł w sierpniu 2012 roku Lech Poznań - wynika z raportu Press Service. Wyprzedzają go Śląsk Wrocław i Legia Warszawa. Kolejorz jednak częściej niż inne kluby znajduje się na pierwszych stronach gazet.
Śląsk Wrocław dystansuje wszystkich - pisze w raporcie Press Service. To efekt zdobycia przez piłkarzy Oresta Lenczyka mistrzostwa Polski i w konsekwencji udziału drużyny w eliminacjach do Ligi Mistrzów. Rekordowa uwaga mediów skupiła się na wrocławskim teamie już w lipcu, ze względu na rozpoczęcie rywalizacji w eliminacjach. W II rundzie Śląsk wyeliminował czarnogórski FK Buducnost Podgorica i pomimo tego, że wszedł do gry dopiero w drugiej połowie miesiąca, okazał się bardziej medialny od Lecha Poznań, który rozpoczął zmagania w kwalifikacjach do Ligi Europy już 5 lipca - czytamy.

W sierpniu Legia Warszawa wyprzedziła Lecha Poznań (2,7 tys.), który tym razem znalazł się na najniższym stopniu podium. Nie zmieściły się na nim między innymi Ruch Chorzów, Polonia Warszawa (w lipcu trzecia) oraz Wisła Kraków.

Co ciekawe, Lech Poznań wraz ze Śląskiem Wrocław to dwa kluby, które najczęściej pojawiały się na pierwszych stronach gazet.

Najbardziej medialnym piłkarzem Lecha Poznań jest Rafał Murawski, ale i tak zajmuje miejsce poza czołówką, którą otwiera Danijel Ljuboja z Legii Warszawa, a dalej są Arkadiusz Piech z Ruchu Chorzów i Sebastian Mila ze Śląska Wrocław. O nich pisze się najwięcej.

W wypadku Lecha zrównoważony jest bilans informacji na jego temat w prasie drukowanej i internecie. W wypadku śląska Wrocław informacji w necie jest znacznie więcej - wrocławski klub jest zdecydowanie najbardziej medialny w sieci. Największym dostarczycielem informacji o Lechu Poznań jest prasa lokalna - aż 63,3 proc. wiadomości na temat Kolejorza pochodzi właśnie stąd. W wypadku Warty Poznań ten procent jest jeszcze wyższy - aż 74,7 proc.

Ekwiwalent reklamowy medialności Lecha Poznań to 19 524 680 zł. W wypadku Śląska Wrocław to o ponad 2 mln zł więcej, podobnie więcej warte są publikacje na temat Legii Warszawa. W wypadku Warty Poznań ten ekwiwalent jest bardzo wysoki i wynosi 9 815 195 zł. Więcej w pierwszej lidze warte są tylko publikacje na temat Cracovii Kraków, a porównywalne - na temat GKS Katowice.

Co ciekawe, w pierwszej lidze najbardziej medialnym klubem nie jest Warta Poznań, ale Cracovia Kraków, która wyprzedza Zawiszę Bydgoszcz. Warta zajmuje trzecie miejsce.

Najwięcej informacji medialnych na temat ekstraklasy i pierwszej ligi ukazuje się w Małopolsce, dalej w Kujawsko-Pomorskiem i Łódzkiem. Wielkopolski nie było w czołówce od lutego.

Raport można przejrzeć tutaj

Informacji o Lechu i Warcie szukasz przede wszystkim w: